Polskie Menu

·

Dzisiaj mam zamiar pokazać wam w jaki sposób możemy wgrać polskie menu do Nokii 5310 XpressMusic. Zdaję sobie jednak sprawę, że wiele osób ma telefon sprowadzony z innego kraju, wiele osób korzysta z kart Turbo Sim, dlatego nie możecie pominąć żadnego kroku. Jeśli wyskakuje wam na którymkolwiek etapie jakiś błąd to nie instalujcie dalej bo możecie tylko namieszać. Pamiętajcie, że wszystko robicie na swoją odpowiedzialność

1) Na początku sprawdzamy jaką mamy wersję softu. Robimy to wprowadzając kod *#0000#. Karty Turbo Sim działają tylko do wersji 07.01 a więc nie wolno wam wgrywać wyższej. Jeśli macie wersję wyższą softu to upewnijcie się, że ściągniecie soft z takim samymi numerkami, albo wyższym. Jeśli nie będziecie mogli znaleźć takiej, napiszcie w komentarzu a podrzucę link.

2) Następnie sprawdzamy swój Product Code a później zapisujemy go na kartce. Znajduje się on na nalepce pod baterią i jest w postaci 05xxxxx. Przy flashowaniu będziesz musiał wybrać ten sam kod aby nie stracić gwarancji.

3) Teraz czas ściągnąć oprogramowanie. Będzie wam potrzebny do tego program Phoenix oraz soft, dwie paczki 1 i 2. Oprogramowanie jest w wersji 07.01, więc upewnijcie się że na waszym telefonie również jest 07.01 lub niżej. Programy powinniście zainstalować w kolejności Phoenix i następnie obie paczki i to tylko na dysku C. Jeśli nadal macie problemy, polecam ten filmik.

4) W tym kroku musimy przygotować telefon do flashowania. Upewnij się, że karta pamięci jest wyjęta, bateria w pełni naładowana oraz czy ustawiony jest profil Ogólny.

5) Podłącz telefon do komputera za pomocą kabla USB i wybierz Tryb Nokia lub Tryb PC Suite.

6) Uruchom zainstalowanego wcześniej Phoenix'a.

7) Upewnij się, że w File -> Manage Connections... opcja USB jest na górze listy. Jeśli nie jest, to przesuń ją strzałkami. Może się zdarzyć, że jej w ogóle nie będzie. Wtedy należy wybrać New, zaznaczając USB i klikając na Dalej -> Dalej -> Zakończ. Na koniec kliknij na Apply -> Close.


8) Teraz nawiąż połączenie z telefonem, wybierając File i Scan Product.


9) Po chwili na dole ekranu (w miejscu otoczonym przez czerwoną ramkę) wyświetli się wersja oprogramowania i kod modelu telefonu. Oznacza to, że program nawiązał prawidłowe połączenie z telefonem.


10) Z paska menu programu wybierz Flashing -> Firmware Update.


11) Po chwili wyświetli się okienko flashowania. Program automatycznie rozpozna Product Code telefonu i wersję softu w zainstalowanych paczkach z oprogramowaniem. Lepiej jednak sprawdź, czy rozpoznał to wszystko prawidłowo.


12) Jeżeli chcesz zmienić Product Code, to kliknij na przycisk [...]. Wyświetli się wtedy lista dostępnych Product Code. Aby mieć język polski na telefonie, wybierz pozycję zawierającą hasło EURO-B w polu Description. W zależności czy chcesz mieć oryginalny soft Nokii czy brandowy wybierz Product Code bez dopisków, bądź z dopiskami Era, Plus oraz odpowiednio dla niebieskiego telefonu 'Warrior Blue', a dla czerwonego 'Sakura Red'.


13) Aby rozpocząć flashowanie, wybierz metodę flashowania (Restore User Product lub Refubrish). Jeżeli chcesz zachować ustawienia i zawartość pamięci telefonu - wybierz tryb flashowania Restore User Product. Jeśli jednak chcesz wyczyścić telefon z wszelkich śmieci stworzonych przez stary soft, wybierz tryb Refubrish. Uwaga - wybierając Refubrish wykasuje wam całą pamięć w telefonie, włącznie ze zdjęciami itp.


14) Proces flashowania potrwa około 5 - 10 minut. W tym czasie nie dotykaj komputera ani komórki, bo może to spowodować nieodwracalne zmiany. Najlepiej pójść do innego pokoju, żeby nie kusiło ;)

15) Po zakończonym flashowaniu Phoenix wyświetli komunikat o treści: Product flashing succeeded. (...), a telefon się zrestartuje. Klikanij więc na OK i od teraz masz już język polski :)

PS: Obrazki pochodzą z forum Nokia 3110. Poradnik częściowo napisany jest przez Paweloossa i Marcina.
PS2: Jeśli ten opis pomógł Ci zmienić język na polski, to kliknij w którąś reklamę w tekście(podkreślona podwójną linią na niebiesko) - dasz mi tym samym znać, że ten wpis jest wartościowy i być może pozwoli mi to przedłużyć domenę na kolejny rok.

151 Komentarze:

Anonimowy pisze...
4 marca 2009 09:22  

hej potrzebuje zmienic na PL MENU w 5310 x music .oprogramowanie jakie mam to V 09.42
,RM 303
ale nie mam do niego softu masz moze jakiegos linka z nowym oprogramowaniem oraz jaki produkt code powinienem dac.

Cheed pisze...
4 marca 2009 10:15  

Twój Product Code jest na naklejce pod baterią w postaci 05xxxxx. Przy wgrywaniu polskiego menu będziesz musiał wybrać ten sam aby nie stracić gwarancji.

Link do oprogramowania V 09.42 masz TUTAJ.

Jeśli masz czerwoną Nokię wybierz EURO-B SAKURA RED LATIN a jeśli niebieską EURO-B WARRIOR BLUE LATIN.

Postępuj zgodnie z instrukcją napisaną w tym poście :)

Pozdr.

Anonimowy pisze...
4 marca 2009 17:41  

ok sciagam tylko ze P-C zaczynaja sie id 0572XXX
a ja mam 0753XXX i co w takim wypadku ?

Anonimowy pisze...
4 marca 2009 17:42  

sory pomyliłem ja mam 0573 XXX

Cheed pisze...
5 marca 2009 21:07  

Mam nadzieję, że sobie poradziłeś z problemem :)

Anonimowy pisze...
13 marca 2009 11:20  

Witam, chce zmienic na Szwedzkie MENU w 5310 xmusic. Oprogramowanie jakie mam to V 09.42 ,RM 303.
Z gory dziekuje za pomoc.

Cheed pisze...
13 marca 2009 16:14  

Postępujesz analogicznie, tylko zamiast EURO-B wybierasz EURO-A i jeśli nie pojawi się język szwedzki to wejdź w Menu/Ustawienia/Ustawienia Telefonu/Ustawienia Języka/Język Telefonu i wybierz szwedzki.
Jeśli uznasz opis za przydatny to możesz mi się odwdzięczyć klikając w reklamę na blogu, np tą nad tytułem posta ;)

Pozdr.

Anonimowy pisze...
14 marca 2009 22:38  

witam a ja mam jakas turbo katre i mialem soft 5.81 zrobilem aktualizacjie softa na najnowaszy i nie chodzi mi nic musze spowrotem softa zgrac ale niemam kopi wiec plis sofcik 5.81 !!!!

Anonimowy pisze...
14 marca 2009 22:48  

apropo tego softa co zgrałem na nowy to teraz mam v09.42 a miałem 5.81 i naty starym mi chodzilo potrzebny mi wiec ten sofcik a niewiem gdzie go znalesc ?? pomocy

Cheed pisze...
15 marca 2009 10:53  

Na Twoim miejscu poszedłbym do komisu i dowiedział się za ile możesz zmienić sobie oprogramowanie jeśli będzie to mała kwota to nie wahałbym się długo.
Jeśli chcesz bawić się w domu(podobno możesz tym uwalić sobie telefon) to całą instrukcję masz tutaj.

Anonimowy pisze...
15 marca 2009 13:32  

dzieki wielkie ale z kad wziasc sofcik 5.81??? mysle ze przez Nokia software moge to wgrac bo mam tam opcje by wgrac kopie ...
pozdrawiam

Cheed pisze...
15 marca 2009 13:59  

Wgraj 07.01(link do niego jest w treści wpisu) ja również mam Turbo Sima i jest to ostatnia wersja softu na którym on działa.

PS: Jeśli uznasz opis za przydatny to możesz mi się odwdzięczyć klikając w reklamę na blogu, np tą nad tytułem posta ;)

Anonimowy pisze...
16 marca 2009 12:07  

Na poczatku artykulu mowa jest o dwoch paczkach z softem,a dalej podajesz do oprogramowania V09,42 tylko jeden link.To gdzie mozna znalezc druga paczke?Z gory dzieki za info

Cheed pisze...
16 marca 2009 13:28  

Proszę oto linki do softu 07.01, które są w artykule pod cyframi 1 i 2. Zainstaluj je w takiej kolejności.

http://rapidshare.com/files/133612158/RM-303_DP20_5.00__sw-07.01.exe
http://flashfiles.srimeenakshimobiles.net/nokia/bb5/5310/5310-RM-303_DP20_5.20__sw-07.01.exe

Anonimowy pisze...
19 marca 2009 23:59  

hej. mam V 08.32
prosze o link do polskiego

Cheed pisze...
20 marca 2009 10:13  

Major: http://rapidshare.com/files/146611472/rm-303_dp20_6.00__sw-08.32_5310.exe
Minor: http://rapidshare.com/files/154212350/RM-303_DP20_6.10__sw-08.32.exe

Reszta zgodnie z instrukcją z posta.

myszka__0608 pisze...
22 marca 2009 17:42  

potrzebuje oprogramowanie jakie mam V 08.32 DZIĘKI

Cheed pisze...
22 marca 2009 17:46  

Nie rozumiem Twojego pytania. Jeśli chcesz sprawdzić jakie masz oprogramowanie to wklepujesz na klawiaturze *#0000# i potwierdzasz zielonym przyciskiem.

Jeśli potrzebujesz oprogramowania V 08.32 to masz je 2 posty wyżej.

Anonimowy pisze...
25 marca 2009 18:42  

mam pytanie, po wykonaniu wszystkich Panskich instrukcji mam jezyk polski tylko ze w ustawieniach niektorych funkci nie widac, tzn np ustawienia trybu gotowosci moge zmienic ale jak nakieruje na ta funkcje to podswietla mi ale nie wiem co to za usługa, i druga sprawa jak moge zmienic ten product code gdyz nie wiem jak mam to zrobic

Cheed pisze...
25 marca 2009 19:11  

Jeśli zrobiłeś wszystko zgodnie z instrukcją i nie wyskoczyły żadne błędy, to nie ma opcji, że zabrakło jakiejś funkcji - być może ciężko Ci ją po prostu znaleźć po zmianie języka. Czasami tłumaczenie jest bardzo dziwne.

Co do drugiej sprawy to jeśli masz już język polski to nie musisz zmieniać product code, wszystko działa tak jak należy.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
25 marca 2009 22:28  

Witam,
zna ktos moze sposób jak wgrac jezyk polski do lg kg800

cimek pisze...
6 kwietnia 2009 15:16  

witam potrzebuje wersje softu 59.42

Cheed pisze...
6 kwietnia 2009 16:23  

Nie ma takiej wersji softu. Jeśli chodziło Ci o 9,42 to oprogramowanie do niego masz kilka komentarzy wyżej.

Pozdr.

cimek pisze...
6 kwietnia 2009 19:14  

59.42 moge wyslac fotke na email

Cheed pisze...
6 kwietnia 2009 19:17  

W takim razie nie potrafię Ci pomóc, pierwszy raz słyszę aby Nokia 5310 XpressMusic miała taki soft.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
10 kwietnia 2009 13:27  

witam! pomocy!!!

mam nokie 5310 xpressmusic i zainstalowałam aktualizacje V 09.42, RM - 303 i teraz mam niepolskie menu próbowałam w ustawieniach ale tam nie ma polskiego!! jak to zmienić na polski ????

PS: prosiłabym jasno bo mam 12 lat i niektórych rzeczy nie kapuje :/

Cheed pisze...
10 kwietnia 2009 13:39  

Spróbuj na spokojnie wejść w Menu/Ustawienia/Ustawienia telefonu/Ustawienia języka/Język Telefonu i sprawdź dokładnie czy nie ma tam języka polskiego.

Jeśli nie to wróć się do początku wpisu i postępuj dokładnie z tą instrukcją, tylko w kroku trzecim zamiast ściągać "dwie paczki 1 i 2" ściągasz tą stąd. Dalej już kroki są takie same. Prościej nie potrafię :) Pamiętaj, że wszystko robisz na własną odpowiedzialność.

Anonimowy pisze...
16 kwietnia 2009 22:02  

mam problem, ale nie z polskim menu w n5310, bo nie potrzebuje, a z radiem w tym telefonie. nie moge przstawic ustawienia na FM, probowalem roznych rzeczy i nic, ciagñe jest AM, ale nie jest podswietlone na niebiesko a tel nie odbiera zadnych stacji... dodam ze jestem w espanii a tel jest lata w movstarze. moze pomozesz¿?=¿? MMIIGGUUEELL

Cheed pisze...
17 kwietnia 2009 17:42  

Witaj niestety nie potrafię Ci pomóc, przejrzałem opcje i nie widzę nic na ten temat. Spróbuj może pobawić się jeszcze RDSem.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
17 kwietnia 2009 23:48  

witam,,kupilem kom,,,wiadomo jaka i przez przypadek znalazlem ta oto stronke bo interesowala mnie zmiana jezyka na pol. dodam ze telefon zakupiony byl w grecji jest w nim wer.09.42 a niemoge znalesc takiej,,lub wyzszej,,tak jak jest to ladnie opisane.a gdy wgrywam z ery to wyskakuje taki komunikat :The flashing failed. Do you like to retry the flashing?

HRESULT 0x8401227a (-2080300422)

Flash: Phone reported that it does not allow to flash SW becasue it is older than existing. i niewiem oco tam chodzi,,bo slabo znam ang. jesli istnieje jakies rozwiazanie to prosze o pomoc,,i z gory dziekuje

Unknown pisze...
18 kwietnia 2009 10:36  

Link do wersji 9.42 masz 3 komentarze nad swoim :) Jeśli uda Ci się zmienić język i chcesz mi się odwdzięczyć to możesz doładować komórkę przez niebieski banner po prawej stronie(zyskasz gratis 2zł) albo kliknąć w jakaś reklamę na stronie np. tą nad tytułem wpisu o Polskim Menu.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
18 kwietnia 2009 21:41  

witam ,,mam pytanko,zaczolem sie bawic w wgrywanie jezyka pl,,do komury mam nokie xpressmusic i prawie zaladowalem softa gdy komp mi sie qr,,,, zawiesil ..czy jest jakas mozliwosc zaladowania softu od poczatku? czy nowa komura? dziekuje z gory jesli jest taka mozliwosc

Anonimowy pisze...
18 kwietnia 2009 21:45  

a dodam ze czytalem wszystkie posty i jest w pewnym miejscu cyt(Na Twoim miejscu poszedłbym do komisu i dowiedział się za ile możesz zmienić sobie oprogramowanie jeśli będzie to mała kwota to nie wahałbym się długo.
Jeśli chcesz bawić się w domu(podobno możesz tym uwalić sobie telefon) to całą instrukcję masz tutaj.)))
a wiec klikajac tam otwiera sie pusta strona .przepraszam i dzieki

Cheed pisze...
19 kwietnia 2009 11:56  

Na Twoim miejscu spróbowałbym wgrać jeszcze raz soft wybierając w kroku 13 tryb "Refubrish". Jeśli Ci się nie uda to zaniósłbym telefon do serwisu.

Jest jeszcze jedna metoda na naprawienie tego, ale z tego co pamiętam to loteria czy uda się naprawić czy nie. Niestety nie dysponuje odpowiednim linkiem.

Spróbuj jeszcze wejść na tą stronę i po lewej stronie będziesz miał mail do użytkownika Pawelooss. Opisz mu problem, powinien pomóc.

Pozdr.

bazile pisze...
20 kwietnia 2009 19:12  

witam,troche sie juz zamieszalam w tych wypowiedziach.w wypowiedzi kolegi z 16 marca godz 12.07 kolega pyta o druga paczke z softem,w Twojej odp podajesz link do softu 07.01. czy moglbys jeszcze raz powtorzyc oba softy do wersji V09.42?
z gory dziekuje:)

Cheed pisze...
20 kwietnia 2009 20:37  

Do wersji 09.42 znalazłem tylko Major Package, który możesz ściągnąć tutaj. Nie znalazłem póki co Minor Package.

Teraz wyjaśnię czym to się różni. W Major Package masz tylko czysty soft Nokii a w Minor Package masz softy brandowane czyli z logo np Ery, Plusa czy Orange.

Pozdr.

bazile pisze...
21 kwietnia 2009 16:36  

wielkie dzieki,instalacja sie bez problemu powiodla.tylko teraz bardzo ciezko usunac ten program z kompa,ale to juz moj problem.dzieki i pozdry

Cheed pisze...
21 kwietnia 2009 16:49  

Cieszę się. Jeśli usuniesz ten program to w przyszłości możesz mieć problemy z jego ponowną instalacją, gdyby zaszła potrzeba. Poszukaj lepiej katalogu odpowiedzialnego za ściągane oprogramowanie bo to one zajmuje tak naprawdę dużo miejsca.

Możesz przejrzeć resztę strony, być może znajdziesz coś ciekawego.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
26 kwietnia 2009 20:01  

Jest jakas nowsza wersja od 09.42

Anonimowy pisze...
28 kwietnia 2009 11:22  

Witam wszystkich ja mam pytanie odnośnie noki 5310 ponieważ od jakiegoś czasu gdy wkładam baterie telefon odrazu sie włącza a następnie po włączeniu sie wyłańcza i znów włącza mam pytanie czy to moze być przyczyna softa????? z góry dziękuje

Cheed pisze...
28 kwietnia 2009 11:26  

A zmieniałeś w ostatnim czasie softa? Najlepiej gdybyś znalazł kolegę z Nokią 5310 i zamienił się na chwilkę bateriami. Wtedy byłoby jasne czy to bateria czy to soft.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
28 kwietnia 2009 13:29  

no własnie że nie zmieniałem nic dziwi mnie tylko to że po właczeniu odrazu sie sam włącza...

Anonimowy pisze...
28 kwietnia 2009 13:40  

** po włożeniu bateri odrazu sie sam włacza......

Cheed pisze...
28 kwietnia 2009 13:54  

To spróbuj zaktualizować soft do najnowszej wersji, ale tylko wtedy, jeśli nie masz np Dual Sima w telefonie. Jeśli masz Dual Sim to będziesz musiał go później w komisie obniżać do poprzedniej wersji.

Anonimowy pisze...
28 kwietnia 2009 14:30  

a te telefony wychodziły wogóle w dual sim ja mam zwykły poskie menu wersja softu V 05.81 :D sprubuje wgrać

Cheed pisze...
28 kwietnia 2009 14:33  

Chodziło mi o Turbo Sim, sorry. Jeśli nie musiałeś kombinować nic z SimLockiem bo masz telefon wzięty np w abonamencie to wejdź w Nokia PC Suite i kliknij w Aktualizowanie Oprogramowania Telefonu. Jeśli nie pomoże, to spróbuj znaleźć kogoś z takim telefonem(np przejdź się do komisu) i przełóżcie sobie baterie.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
29 kwietnia 2009 09:39  

wczoraj wyminiłem baterie a potem wgrałem aktualizacje oprogramownia telefonu i cały czas to samo ;((

Cheed pisze...
29 kwietnia 2009 10:05  

To nie mam pojęcia w czym problem. Spróbuj jeszcze wejść na tą stronę i po lewej stronie będziesz miał mail do użytkownika Pawelooss. Opisz mu problem, być może będzie wiedział o co chodzi. Jeśli nie to pozostaje tylko komis/serwis.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
29 kwietnia 2009 11:28  

Dziękuje za pomoc napisze do niego Pozdrawiam

Anonimowy pisze...
6 maja 2009 16:43  

Witam!!!

mam pytanie mam soft 05.81 i mam polskie menu i simlock ściągnięty tylko chce wgrać nowszy soft i mam jeszcze pytanie jaki soft możecie polecić i czy po flaschowaniu nie usunie mi się silmock ? I czy po wgraniu nowego softu usunie mi się kod zabezpieczający ?

Cheed pisze...
7 maja 2009 14:28  

Witaj,

zainstaluj najnowszy soft po przez Nokia PC Suite i dalej "Aktualizuj oprogramowanie telefonu". Nic wtedy nie stracisz.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
11 maja 2009 23:08  

mam pytanko, mam problemy z polaczeniem sie moja nokia 5310 z motorola za pomoca BT. pyta mnie o kod. nie wiem jaki wprowadzic. dzieki

Cheed pisze...
12 maja 2009 00:02  

Spróbuj 0000 a jeśli nie pomoże to postępuj zgodnie ze wskazówkami tutaj.

Anonimowy pisze...
18 czerwca 2009 20:04  

hej potrzebuje zmienic na PL MENU w 5310 x music .oprogramowanie jakie mam to V 03.07
,RM 303 PROSIL BYM O JAKIS LINK DO OPROGRAMOWANIA KTURE MI TO ZOBI NA PL PS PROSZE O DOKLADNY OPIS

Anonimowy pisze...
19 czerwca 2009 15:13  

Prosze o pomoc. Mam nokię 5310 xpress music. Została zakupiona w Anglii. Poprzedni właściciel już miał zmienione menu na j.polski. Posiadał oprogramowanie wersja 7.01. Dziś zmieniłem do wersji 10.10 lecz niestesty nie ma menu w języku polskim. Jak mogę rozwiązać ten problem. Bardzo prosze o pomoc!!!!

Cheed pisze...
19 czerwca 2009 21:32  

@Anonimowy - prościej nie potrafię napisać. Link do oprogramowania 07.01 masz w tekście, do wyższych wersji masz w komentarzach.
@Anonimowy - spróbuj zaktualizować telefon programem Nokia Software Updater. Instrukcję znajdziesz tutaj. Jeśli nadal nie będzie języka polskiego, to możesz spróbować tego sposobu LINK

Anonimowy pisze...
8 lipca 2009 12:49  

ja mam problem z punktem 11 ma sie wyswietlic okno do flashowania i rozpoznac product code i tam inne a nie rozpoznaje mi tego co robrc prosze o pomoc!!!

Cheed pisze...
8 lipca 2009 17:52  

To możesz nadpisać swoją komórkę innym Product Code'em i w przypadku oddawania jej na gwarancję znowu powrócić do starego(prawdopodobnie będziesz musiał znaleźć Soft z Twoim Product Code). Skoro jednak masz komórkę z zagranicznym językiem to w Polsce nie zrealizujesz gwarancji i nie ma to większego znaczenia.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
18 lipca 2009 17:40  

Zrobiłam wszystko tak jak pisze i dalej mam angielski :(

Cheed pisze...
18 lipca 2009 18:51  

Niemożliwe :) Spróbuj w menu zobaczyć czy nie masz dostępnego języka polskiego. Jeśli nie masz to wykonaj całą procedurę od początku :)

Pozdr.

dominik pisze...
21 lipca 2009 14:23  

Witam, ma soft w wersji V 10.10 RM-303, czy mógłby ktos przesłac linki z odpowiednią wersją oprogramowania..
Z góry dzięki

Cheed pisze...
22 lipca 2009 20:34  

Witam,

nie znajdziesz oprogramowania do najnowszego softu 10.10. Spróbuj któregoś z tych dwóch sposobów. Jeśli Ci się uda, to poinformuj nas o tym :)

Aktualizacja Softu

Język polski przez usb

Pozdrawiam.

dominik pisze...
23 lipca 2009 16:31  

Czyli jeśli wgram jakiś soft starszy, np. zrobie tak jak ty opisałes to nic nie sie nie stanie z telefonem?

Cheed pisze...
23 lipca 2009 16:55  

Prawdopodobnie wywali Ci błąd bo nie możesz zainstalować na nowszy soft starszego. Musiałbyś obniżyć soft do niższego a później zainstalować język polski zgodnie z moim wskazówkami. Jest to jednak troszkę bardziej skomplikowane i mógłbyś popsuć swój telefon.
Spróbuj pobawić się w taki sposób jak podałem 2 posty wyżej, czyli "Aktualizacja softu" oraz "Język polski przez usb".

Pozdr.

dominik pisze...
24 lipca 2009 12:56  

A mógłbys mi wytłumaczyc jak obniżyc soft?? mam najnowszy 10.10 a telefon czesto sam sie wylancza, wchodzi sobie do menu i np. przełancza profile...Może gdzy obnize soft to cos to pomoze..
Czekam na wskazówki.

Cheed pisze...
24 lipca 2009 13:02  

Tutaj znajdziesz szczegółową instrukcję. Powodzenia!

Anonimowy pisze...
2 sierpnia 2009 21:25  

Witam
Link z instrukcją jak obniżyć soft nie chodzi,mógłbyś zamieścić jeszcze raz?

Pozdr

Cheed pisze...
3 sierpnia 2009 11:26  

No niestety tamto forum od kilku dni nie działa, zapisz sobie ten link być może za kilka dni znowu ruszą. Możesz skorzystać również z poradnika na tym forum z tego co pamiętam procedura była niemal identyczna, tylko wszystko opisane również obrazkowo.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
4 sierpnia 2009 12:33  

Gdzie można pobrać oryginalne motywy (tematy) do czerwonej 5310?

Pozdr

Cheed pisze...
4 sierpnia 2009 12:46  

Tu jakieś znalazłem LINK

Anonimowy pisze...
5 sierpnia 2009 18:21  

Witam,

skorzystałem z pomocy serwisu aby odzyskać polskie menu (PC 0548081, soft v10.10)- zrobiono to bez obniżania wersii softu. Wszystko jest OK oprócz tego że telefon jest czerwony a motywy niebieskie. Przed oddaniem telefonu do serwisu (bez polskiego menu) wszystko było czerwone. Zastanawiam sie co mogę zrobić aby przywrócić czerwone motywy nie tracąc polskiego menu? Czy mogę Phoenixem (NSS nie widzi telefonu, pokazuje error)tylko zmienić PC na polski red (nie zależy mi na gwarancji) i ponownie uaktualnić soft?

Pozdr

Cheed pisze...
5 sierpnia 2009 18:42  

Prawdopodobnie to wystarczy. Co do NSS to problemem ponoć są sterowniki do kabla USB. Spróbuj je odnaleźć, odinstalować i wczepić kabel od nowa(ewentualnie jeśli Ci się nie uda tego odnaleźć to włóż kabel do innego slotu).

Pozdr.

Anonimowy pisze...
8 sierpnia 2009 08:08  

wtam mam nokie 5310 z oprogramowaniem v 08.22 jak mam zainstalowac polski jezyk prosze o pomoc z gory dzieki

Boczek pisze...
12 sierpnia 2009 10:46  

Witam forumowiczow wiem, ze to nie jest forum motoroli ale mam pytanie czy w motoroli L6 tak samo sie sciaga polskie menu?? jesli tak to prosze o ta/te paczke/i
Z gory dzieki iii dzieki za ten watek bardzo mi pomogl w instalacji pl menu w mojej nokii:)

Cheed pisze...
12 sierpnia 2009 10:55  

Nie ma za co. Co do Motoroli to niestety nie potrafię pomóc, musisz poszukać konkretnego opisu w internecie.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
14 sierpnia 2009 13:03  

dziś zaktualizowałem oprogramowanie na v 09.42c i nie ma polskiego menu.
Wcześniej miałem dużo starsze ale z polskim menu.
co mam teraz zrobić?
nie da się wgrać trochę starszego softu z polskim menu?

Anonimowy pisze...
20 sierpnia 2009 13:58  

Witam,w wersji softu v 7.01 są niebieskie czy czerwone motywy ? bo zależy mi na tym by były niebieskie. dziękuję z góry i gorąco pozdrawiam.

Cheed pisze...
20 sierpnia 2009 14:16  

Zależy jaką wgrasz, aby uzyskać niebieski motyw, musisz wybrać Product Code z dopiskiem 'Warrior Blue'. Jest to zaznaczone w podanej przeze mnie instrukcji w kroku 12.

Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...
25 sierpnia 2009 03:13  

Wszystko ok i w porządku. Dzieki wielkie dla Was :) Poklikałem w podkreślone słowa z linkami o które prosiliście :)

Cheed pisze...
25 sierpnia 2009 10:37  

Cieszę się bardzo ja również dziękuję.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
31 sierpnia 2009 20:21  

Ja bym potrzebował do noki 6300 mam soft V 07.21 proszę help. dziki-997@wp.pl

Anonimowy pisze...
11 września 2009 21:21  

NOKIA 5130c-2,V05.80,RM-495,Code 0581652. Da się w niej zmienić język na polski? gg1493931

rafalski333 pisze...
5 października 2009 17:35  

mam oprogramowanie v10.10 dajcie linka prosze.

Anonimowy pisze...
23 października 2009 21:06  

Mam Nokie 5130c-2 V 06.65 RM-495 telefon jest z Norwegi i chce w nim wgrac polskie Menu czy moze ktoś poradzić mi gdzie znajde softa do niej z góry Dzięki

Anonimowy pisze...
6 listopada 2009 15:26  

Mam wersje softu 10.10 i nie działa mi karta turbo sim, jak zmienić soft na starszy?

Cheed pisze...
6 listopada 2009 15:56  

Poczytaj TUTAJ.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
7 listopada 2009 10:15  

Witam. Mam nokie 6300 v 07.21 i chcialbym wgrac jezyk polski. jesli ktos wie gdzie znajde ten j. polski i jak go zainstalowac prosze pisac na dareo@wp.pl. Dzieki pozdr.

lilhomies pisze...
30 listopada 2009 16:20  

Witam,

Tekst wartosciowy, oczywiscie klikam w reklamy bo to co zawarte jest na tej stronie może przydać się wielu osobą. Ja mam softa v 10.10 i chciałbym przy nim zostać z tym że moja paczka językowa jest chińska (chiński, japoński, i chyba arabski) Więc jeżeli mógł bym prosić o sofcik jak w/w i product code polski to byłbym wdzięczny,

Z góry dzięki
Pozdro

Cheed pisze...
30 listopada 2009 18:02  

Spróbuj wgrać język PL po przez aktualizację softu bo póki co nie znalazłem softu odpowiedniego do wersji 10.10. Ewentualnie wgraj wcześniejszy soft a następnie jeśli nie masz Simlocka zaaktualizuj do najnowszego już z językiem polskim.

Pozdr.

lilhomies pisze...
7 grudnia 2009 16:48  

I tu jest problem bo przez nokia software updater nie da rady już wgrać bo zrobiłem to już dosyć dawno a nowsza wersja nie wyszła. Druga rzecz to nie wiem czy trzeba sobie znaleść product code polski czy jest w tej paczce. A poza tym jeżeli wgram sobie wczesniejszą wersje i zaktualizuje przen NSU to i tak będe miał angielski...

Anonimowy pisze...
10 grudnia 2009 23:58  

Witam!!!

mam pytanie mam soft V09.42 ściągnąłem Phoenix i nie wiem co dalej ...proszę o pomoc bo te sprawy to dla mnie czarna magia :)

Anonimowy pisze...
12 grudnia 2009 10:01  

witam
ja mam wersje v10.10 i mam angielskie menu no i spróbuje wgrać starsze.. i mam prośbę chciałbym kupić moduł GPS do tego tel i czy to bedzię działało bez zarzutu czy może bedzie sie wieszało? i szukałem w necie nokia mapy do S40 i nigdzie nie moge zaleźć tego programu.. prosze o pomoc.

Cheed pisze...
12 grudnia 2009 13:11  

@Anonimowy - spróbuj wgrać język polski tym sposobem.

@Anonimowy - również możesz spróbować sposobu podanego powyżej. Co do modułu GPS, to musisz dokupić oddzielny, bo Nokia 5310 nie posiada Symbiana. Nigdy go nie testowałem więc nie wiem czy wszystko będzie działało - musisz pytać u sprzedawcy konkretnego modułu. Osobiście mam pewne wątpliwości, bo nasza Nokia nie radzi sobie np z grami powyżej 1MB, czyli podzespoły wcale nie są takie mocne. Co do konkretnych map to niestety nie mogę pomóc.

PS: Najprostsza nawigacja GPS która radzi sobie w terenie to wydatek rzędu ~250zł, może warto rozważyć?

Pozdr.

Anonimowy pisze...
14 grudnia 2009 13:23  

Super dzięki za link PL menu działa

Anonimowy pisze...
16 grudnia 2009 21:43  

podeslecie paczki 1 i 2 ale nie z rapida bo mam ograniczenia pozdrawiam do noki 5130c 2

Anonimowy pisze...
16 grudnia 2009 21:46  

mam pytako niemoge wloczyc tel bo pisze kontrole serwis jak akceptuje zeby uruchomic bez karty sim

Anonimowy pisze...
21 grudnia 2009 09:29  

moge tu dostac soft 3.7V BL-4CT

Anonimowy pisze...
23 grudnia 2009 16:14  

Witam mógł by mi ktoś pomóc na GG 13758183
mam problem z wgraniem tego

Anonimowy pisze...
28 grudnia 2009 21:05  

Siemka
Mam problem odnosnie menu w sofcie 09.42 bo mam po angielsku a pisze smsy T9 wiec nie odpowiada mi to...
widzialem juz wczesniej byly posty na ten temat ale tylko z linkami na Rapidshare...
a ja mam taki problem ze nie moge sciagac z tego shitu wiec prosilbym wrzucic to oprogramowanie w jezyku polskim na inny serwer ( np. hotfile lub storadge) z gory dzieki...
jesli ktos byl by taki dobry i chcial mi pomoc to tez moze na gg 6045212... jak cos to JOE jestem

Anonimowy pisze...
29 grudnia 2009 17:10  

ten pierwszy link z rmr 303 itd nie dziala masakra nigdzie go znalezc nie moge pomocy

Cheed pisze...
29 grudnia 2009 20:59  

Wrzuciłem wszystkie trzy pliki (dwie paczki oraz Phoenix) spakowane w jednej paczce na serwer Hotfile. Link tutaj: http://hotfile.com/dl/22271366/f75d904/Nokia_5310_PL.rar.html

Pozdr.

Anonimowy pisze...
30 grudnia 2009 11:17  

A bedzie to pasowalo do softu 09.42?????

Cheed pisze...
30 grudnia 2009 11:21  

Do Twojego softu poprawny powinien być ten sposób.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
30 grudnia 2009 11:31  

a bd po tym mial polski jezyk? bo bralem juz uaktualnienie z nokia updatera ale na angielski mi wrzucilo... pzdr

Cheed pisze...
30 grudnia 2009 11:35  

Jeśli zrobisz wszystko tak jak jest tam opisane to powinieneś mieć. Jeśli nadal go nie będzie to w drugim komentarzu do tego posta jest oprogramowanie do Twojej wersji - musisz tylko wgrać Phoenixa i postępować zgodnie ze wskazówkami z wpisu.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
30 grudnia 2009 12:40  

mam problem w NSS bo nie chce mi zrobic scana... jakis pomysl?

Anonimowy pisze...
30 grudnia 2009 13:13  

jak zrobisz wszystko zgodnie z opisiem to ci wszystko bedzie gralo tak jak mnie :)) pozdrawiam dobra strona przynajmniej jakis pozytek

Anonimowy pisze...
30 grudnia 2009 13:43  

a ja mam taki problem
ze nie wiem jaka mialem wersje softa. bynajmniej z plusa kupiony rok temu.

i mialem 7000 wiadomosci i nie moglem ich usunac bo telefon mi sie zacinal a recznie to trwalo by rok.
tak wiec przywrucilem ustawienia fabryczne.
wylanczam i wlanczam telefon i klops mruga i sie wylancza.

wiec wgralem softa 10.10
niestety nie wiem dlaczego nie kazda wersje jeszykową moge wybrac ale to nie istotne.

moze mi ktos powiedziec dlaczego bateria po zmianie softu trzyma mi 10 godzin a przed tem tydzien??

Anonimowy pisze...
30 grudnia 2009 14:00  

Juz zrobilem :D
Dzięki wielkie ....

Anonimowy pisze...
30 grudnia 2009 14:04  

Bo to zalezy od softu wlasnie... pewnie zle zmieniles... ale jesli masz dalej takie problemy to zrob tak jak to przed chwila bylo pisane... mi np po zmianie softu to wlasnie dluzej trzyma bateria...

Anonimowy pisze...
30 grudnia 2009 14:15  

czy mogl bys mi podac link do tego softa mi link do softa
i wersje jezyka ktora wybrales??

Anonimowy pisze...
24 lutego 2010 19:12  

Czy mógłbym prosić link do Phoenixa na inny serwer ponieważ z rapida nie mogę ściągnąć ??

Anonimowy pisze...
28 lutego 2010 14:57  

a ja mam soft 10.10 i chciał bym pobrać oprogramowanie do niego ale w necie nie mogę znalezć linku to takiego oprogramowania

djlosiu pisze...
1 marca 2010 21:00  

witam pomozcie mam problem jak menu programu wybiore Flashing -> Firmware Update.to mi wyskakuja puste rubryki.link do zdjecia http://img1.vpx.pl/up/20100301/imaxe000033.jpg.aktualizowalem soft mam wersje 9.24

djlosiu pisze...
1 marca 2010 21:04  

chcialem wgrac polskie menu ale nieidzie mi.pomozcie

Unknown pisze...
5 marca 2010 16:20  

siemanko, powiedzcie mi czy ta cała motka z sofcikiem pomoże mi się wyzbyć sim locka??

Cheed pisze...
6 marca 2010 17:56  

Niestety Simlocka nie zdejmiesz domowymi sposobami.

Pozdr.

Unknown pisze...
30 marca 2010 15:33  

pomocy potszebuje polskie menu dla may mam v 8.22

Anonimowy pisze...
6 kwietnia 2010 16:59  

Czesc Wszystkim. Mam nokie 5310 i mam z nia problem taki ze sie zwiesza i sama sie restartuje. Po chwili zas zgasnie i sie wlaczy.Jak sie wlaczy to sie zwiesza tak ze musze wyciagac z niej baterie i to powtarzam kilka razy zeby dzialala. co mam zrobic z tym problemem prosze o pomoc

Anonimowy pisze...
11 kwietnia 2010 14:44  

Czesc :) mam problem z ustawieniami dzwiekowymi. wibracje juz sobie ustawilam,ale nie wiem co mam zrobic by ustawic calkowite wyciszenie bez usuwania tych ustawien zwiazanych z wibracja?

Cheed pisze...
11 kwietnia 2010 16:04  

Cześć, przytrzymaj dłużej przycisk na klawiaturze z kratką (nutka przekreślona), który wycisza telefon. Jeśli chcesz ponownie włączyć dźwięk, musisz znowu przytrzymać ten sam przycisk.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
30 kwietnia 2010 22:49  

mam problem wgralem aktualizacje i mam oprogramowanie v10.10 i kurde nie moge wgrac polskiego menu. macie jakies potrzebne oprogramowanie?? prosze o pomoc

Unknown pisze...
7 maja 2010 23:37  

Witam! Potrzebuję języka polskiego do Nokii XpressMusic 5310. V 03.63 RM- 303 Variant: 50.01

Czy może mi ktoś napisać w jakiej kolejności muszę do tej wersji wykonać? Dziękuję. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...
17 maja 2010 09:37  

witam. Mam problem taki ze jak podłączam nokie 5310 do kompa i chce np ściągnąć muzykę przez USB to pokazują mi się trzy PC suite, Druk. i multimed. , Magazyn danych. i jak wezmę np opcje magazyn danych to pokazuje mi się takie coś Dost. do karty pam. z podłącz.urządz. Po zakończeniu naciśnij 'gotowe' i np wezmę gotowe to znów się pokazują te trzy opcje. a jak wgrałam oprogramowanie to nic nie dało był taki obrazek żeby kabel podłączyć do tel i jak podłączyłam to cały czas pokazywało na tym obrazku żeby podłączyć. i coś tam było o kablu szeregowym CA-42 coś takiego a ja mam CA-101. proszę o pomoc. ja tak nie zaglądań na te str. wiec to jest moj nr gg 18421764.

Cheed pisze...
17 maja 2010 17:09  

Po wzięciu magazyn danych powinieneś poczekać parę sekund, aż komputer znajdzie kartę pamięci (w podobny sposób jak PenDrive). Klikając gotowe dajesz sygnał do telefonu, że skończyłeś kopiowanie np. muzyki.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
17 maja 2010 18:00  

Witam.

Mam mały problem, więc może mi ktoś pomoże...

Kupiłem Nokie 5310 XpressMusic V 08.22 srebrną. Była ona kupiona w stanach. I tak zaniosłem do serwisu na zdjęcie simlocka i wgranie polaka. Polaka mi nie wgrali bo mówi że nie wie jak, a simlocka mi zdjęła i powiedziała, że moge nie łapac dobrze zasiegu w nie ktorych miejscach. I przyjechałem do domku i nie mam zasiegu... I nie wiem da rade wgrac polaka?? I dało by rade zrobic cos z tym zasiegiem?? Z gory dzieki.

Anonimowy pisze...
17 maja 2010 18:15  

robilam tak własnie i nic... kumpel mi mowila ze to moze byc wina kabla ale ja sie na tym nie znam... ale dzieki za pomoc

Unknown pisze...
29 maja 2010 12:28  

Cheed wielkie dzięki cały dzień nad tym siedziałem szukając różnych oprogramowań dopiero dzięki twoim instrukcją mi się udało

Cheed pisze...
30 maja 2010 12:29  

Cieszę się, że się udało. Mam nadzieje, że z zaoszczędzonymi pieniędzmi zrobisz użytek, a u mnie na blogu klikniesz w jakieś reklamy :)

Pozdr.

Anonimowy pisze...
19 czerwca 2010 22:11  

witam ja mam nokie z pl menu a potrzebuje zdjąć tylko simlocka da rade ściągnąć go kodem? a jak tak to daj jakiś link albo tp.

Cheed pisze...
20 czerwca 2010 21:00  

Nie da - musisz udać się do komisu. Koszt od 15 do 50 złotych.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
25 czerwca 2010 15:25  

Ja potrzebuję do softa v10.10 Nokia 5310 X Music :)

Anonimowy pisze...
25 czerwca 2010 15:45  

Asic CMT: Verifying communication to device...
Asic CMT: Verifying communication to device...
Error ADL Loader: Phone reported Downgrade not possible. Flash a newer SW version
Protocol 1: Error during Negotiation. Unable to flash.
Unable to flash phone 0x8401F124
All operations completed
Product flashing failed.




Mam taki błąd podczas flaszowania.

Anonimowy pisze...
12 lipca 2010 20:29  

Witam. Potrzebuje wgrac PL menu. Telefon w obecnej chwili laduje sie. I takie pytanie, czy flashowac moge z podlaczona ladowarka? Dzieki.

Cheed pisze...
12 lipca 2010 21:00  

Polskie menu powinno się wgrywać z maksymalnie naładowaną baterią przy odłączonej ładowarce. Powodzenia!

Anonimowy pisze...
11 października 2010 14:16  

Witam wszystkich .

Mam martwą Nokię 5310 XM i w połowie flashowania wyskakuje mi błąd The flashing failed. Do you like to retry the flashing?

HRESULT 0x8401227a (-2080300422

klikam RETRY i mogę tak klikać do usranej śmierci ... daję cancel i mam dalej martwą Nokię ... ściągnąłem wszystko wg instrukcji na początku , zainstalowałem najpierw Phoenixa , potem te dwie paczki i wywala mi w połowie flashu ... :(
Tu pojawia się moje pytanie :

Skąd mam wiedzieć jakie mam oprogramowanie , skoro mój telefon jest martwy ??

Na tej stronce -->> http://www.pasjagsm.pl/link.php?url=http%3A%2F%2Fweb3.lvps188-92-201-13.my-simplyroot.de%2F jest dużo paczek z oprogramowaniem i teraz nie wiem którą mam zainstalować , żeby mi telefon ożył ...

Proszę o pomoc .

Z góry dzięuję . Piotrek.

Anonimowy pisze...
7 lutego 2011 19:31  

Dzięki wielkie wszystko śmiga jak należy choć nie do końca z instrukcją zrobiłem.

Anonimowy pisze...
3 maja 2011 12:02  

Witam. Mam problem, mianowicie nie działa mi 'krok 11' program nie wykrył automatycznie Product Code itp. Co robić?

Anonimowy pisze...
5 maja 2011 13:46  

a do versji 10.10 masz cos?

Anonimowy pisze...
23 czerwca 2011 16:38  

Cheed mam maly problem bo wgralem versje 9,42 ale nie amm polaka. dales te linki na rapidzie a mi zamiast na rapida wchodzic to wysyakuje blad... mogł bys te linki do 9.42 i czaki przeniesc gdzies na inny serv. na na chomikuj i podesłać linka

Anonimowy pisze...
25 czerwca 2011 18:53  

witam mam taki problem że niemogę zainstalować programu phoenix niewiem co mam z tym zrobić tam pokazują się taki zielone znaczki a mi przy przedostatnim wyskakuje czerwony "X"
próbowałem różnych wersji i też niechce mi się zainstalować;/

Anonimowy pisze...
17 lipca 2011 12:33  

hej potrzebuje zmienic na PL MENU w 5310 x music .oprogramowanie jakie mam to V 10.10

Cheed pisze...
17 lipca 2011 15:23  

Witaj,

spróbuj sposobu NSU z tej strony.

Pozdr.

Agulka pisze...
19 lipca 2011 13:08  

Wielkie dzięki za tą poradę.Na początku miałam problem ponieważ po wybraniu Flashing -> Firmware Update program nie wykrywał w ogóle ustawień mojego telefonu(nokia 5310)miałam taki monit:
Error loading component

HRESULT 0x80040154 (-2147221164)
This means:
Klasa niezarejestrowana......file coś tam już nie pamiętam dokładnie.

Tak jakby w ogóle program nie widział mojego telefonu mimo że połączenie było.
Wybrałam na przycisk [...]Wyboru Product Code.
Wybrałam odpowiedni kod do mojego telefonu i zadziałało!!!

Cheed pisze...
19 lipca 2011 14:07  

Cieszę się, że pomogło :)

Pozdr.

Anonimowy pisze...
23 lipca 2011 12:08  

Witam, jaki mam wgrac soft gdy mam v O3,60 ? bardzo proszę o pomoc i o linka. :)

Anonimowy pisze...
25 sierpnia 2011 09:29  

Hejj . Mam taki problem, mam ten tel niecałe dwa lata, wszystko jest świetnie, nie licząc tego, że odpadły mi klawisze muzyczne, ale to z mojej winy, chodzi mi o to, że przestały mi działać wibracje . Co mam zrobić w tej sytuacji ? cz to samo się naprawi, czy muszę iść do serwisu i ile to mniej więcej będzie kosztowało ? Z góry dziękuję :) .

Cheed pisze...
27 sierpnia 2011 11:03  

Jeśli przestała działać, i nie wyłączałeś jej w menu telefonu, to raczej trzeba się udać do komisu/serwisu i może tam coś wymienią.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
29 sierpnia 2011 16:40  

Witam potrzebuje sofcik najlepiej najwyzszy do nokii 5130c-2 z gory dzieki.

kuras17@poczta.pl pisze...
5 stycznia 2012 00:54  

czesc potrzebuje soft do wersji V10.10

Anonimowy pisze...
5 stycznia 2012 13:11  

cześć potrzebuje do noki 5310xm soft v10.10 czy może ktoś posiada