Porady #1

·

W dzisiejszym poście napiszę kilka porad, dzięki którym nasza Nokia 5310 nabierze "odpowiednich barw". Będzie to pierwszy wpis z cyklu Porady. W kolejnych możecie spodziewać się między innymi metody krok po kroku jak wgrać język polski albo ominąć Sim Locka, którego zdjęcie jest bardzo kosztowne.


1) Nie wiem jak to było w waszym przypadku ale u mnie bateria trzyma krótko od 2 do 3 dni. Dlatego aby ograniczyć jej zużycie upewnijcie się, że opcja Ustawienia/Wyświetlacz/Oszczędzanie energii jest włączona(Tak) a opcja "Wygaszacz Ekranu" jest wyłączona(Nie). Warto również wyłączyć "Wyświetlanie informacji o sieci".

Warto również wejść w Ustawienia/Ustawienia Telefonu/Wybór operatora i wyznaczyć go na Manualny. Po kilkusekundowym wyszukiwaniu sieci powinniśmy wybrać naszego operatora. Pozwoli to nam uniknąć straty energii przy ciągłym szukaniu operatorów w różnego rodzaju miejscach ze słabszym zasięgiem(podziemia, budynki itp).

2) Aby wyłączyć datę wyświetlającą się na pulpicie pod nazwą operatora musimy wejść w Menu/Ustawienia/Data i godzina/Formaty daty i godz/Data/Data na ekr. w tr. got. i wybrać "Ukrywaj datę".

3) Pewnie spotkaliście się z problemem, że po przełączeniu profilu giną nam Wibracje. Niestety w Nokii 5310 wibracje należy włączać w każdym profilu osobno. Aby to zrobić musimy wejść w MENU/USTAWIENIA/PROFILE/Wybieramy profil/PRZYSTOSUJ i tam opcję "Sygnalizacja" ustawiamy na Tak.

4) Czasami zdarza się, że operatorzy po wykorzystaniu przez nas polskich znaków(typu ą, ę, ż) znacząco wydłużają długość naszego Smsa. Efektem tego, jest zapłata za wysłanie 2 czy nawet 3 smsów zamiast jednego. Dlatego warto upewnić się, że mamy uruchomioną opcję "Pełna" w MENU/WIADOMOŚCI/UST. WIADOMOŚCI/WIADOMOŚCI SMS/OBSŁUGA ZNAKÓW.

5) Żeby nie zapychać sobie pamięci warto wyłączyć zapisywanie wysłanych przez nas wiadomości. Możemy to zrobić wchodząc w MENU/WIADOMOŚCI/USTAWIENIA WIADOMOŚCI/USTAWIENIA OGÓLNE/ZAPISUJ WYSŁANE WIADOMOŚCI i powinniśmy włączyć NIE.

6) Nie jesteś w pełni zadowolony z jakości muzyki jaką gra nasza Nokia 5310? Warto ustawić Equalizera pod nas. Aby to zrobić wchodzimy do MENU/MEDIA/KOREKTOR i tam mamy do wyboru kilka zdefiniowanych rodzajów muzyki. Jeśli nie znajdziemy tam naszego możemy wybrać Zestaw 1/Opcje/Edytuj i ustawić pod siebie.

38 Komentarze:

Anonimowy pisze...
15 czerwca 2009 17:28  

Cześć. Kupiłam dziś ten telefon i już mam pytanie. Co zrobić, żeby wpisując w wiadomości "buźkę" np. :) nie zamieniała się ona w obrazek? Będę wdzięczna za pomoc.

Cheed pisze...
15 czerwca 2009 17:42  

Cześć, musisz wejść w Wiadomości/Ustawienia wiadomości/Ustawienia ogólne/Buźki graficzne i zmienić na "Nie".

Pozdrawiam.

Unknown pisze...
4 października 2009 11:39  

A w jaki sposób wyłączyć polskie znaki z smsów? Dziękuję za odpowiedź z góry

Cheed pisze...
4 października 2009 12:08  

Nietypowa prośba :) Cóż nie znalazłem takiej opcji - zmiana "obsługi znaków" na uproszczone nic nie daje. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zmiana całego języka telefonu na angielski..

Pozdr.

Unknown pisze...
4 października 2009 12:41  

tak, ale wtedy nie można korzystać z funkcji t9 z polskimi wyrazami. Niestety kiedy pojawiają się polskie znaki to sms się skraca, a ja chcę wyłączyć te znaki żeby móc pisać normalne 160 znakowe smsy

Cheed pisze...
4 października 2009 12:55  

Z tym problemem powinieneś sobie poradzić korzystając z porady numer 4, czyli włączenie pełnej obsługi znaków. Jeśli nie pomoże to spróbuj przełączyć na uproszczoną. Innej opcji nie ma...

Pozdr.

bialy7 pisze...
10 listopada 2009 14:15  

A ja mam taki problem, że jak ustawiam w profilu "bez dzwięku" wibracje na "TAK" to nie mam ich...Po prostu telefon mi nie wibruje. Strasznie mnie to wkurza bo gdy siedzę na lekcji to nawet nie wiem kiedy ktoś do mnie napisał lub dzwonił. Proszę o szybką pomoc! :) pozdro

Cheed pisze...
10 listopada 2009 14:22  

Pomocna powinna być dla Ciebie rana numer 3.

3) Pewnie spotkaliście się z problemem, że po przełączeniu profilu giną nam Wibracje. Niestety w Nokii 5310 wibracje należy włączać w każdym profilu osobno. Aby to zrobić musimy wejść w MENU/USTAWIENIA/PROFILE/Wybieramy profil/PRZYSTOSUJ i tam opcję "Sygnalizacja" ustawiamy na Tak.

W moim przypadku w profilu "Ogólny" mam ustawiony dźwięk i sygnalizację (w rozumieniu wibrację). Podczas gdy chce wyciszyć telefon nie zmieniam profilu, tylko naciskam na klawiaturze przycisk w dolnym prawym rogu - ten z przekreśloną nutką. Wszystko wtedy działa jak należy.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
29 listopada 2009 14:12  

czesc, a ja mam takie pytanko.
I na ogolnym i na milczacym mam ustawione sygnalizacja "tak" i dalej nie mam wibracji... cos nie tak, nie wiem wlasnie jak to zrobic a do serwisu za bardzo nie chce mi sie isc, bo bd czekala bog wie ile ;p

Anonimowy pisze...
11 grudnia 2009 11:54  

Witam! Chciałabym zakupić ten model telefonu, ale mam jedno pytanie: czy pisząc sms-a jest możliwość wstawiania gotowych graficznych buziek czy sama muszę je tworzyć wpisując :)

Cheed pisze...
11 grudnia 2009 18:44  

Witaj,

w zasadzie trzeba wpisywać. Wstawiasz :) i pojawia się ":)" bądź jeśli zaznaczysz, że chcesz żeby buźki zamieniały się w obrazki automatycznie to pojawi się obrazek uśmiechniętej buźki. Można też wstawić do sms pliki galerii/obrazków, więc jeśli tylko znajdziesz buźki (np z Sony Ericssona) to możesz je wgrać na telefon a później wstawiać.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
13 grudnia 2009 16:04  

Cześć,mam pytanie dotyczące górnego paska menu na wyświetlaczu,otóż bardzo mnie denerwuje i chciałabym go wyłączyć,ale nie wiem czy to wogóle możliwe.Z góry dzięki

Cheed pisze...
14 grudnia 2009 16:50  

Witaj,

możesz wyłączyć w ustawieniach logo operatora, informacje o sieci i być może zegarek ale wszystkiego nie usuniesz. Jest jeszcze rozwiązanie z wklejeniem czarnej tapety ale to musisz samodzielnie się już pobawić i potestować.

Pozdr.

Unknown pisze...
15 grudnia 2009 19:45  

Nie działa mi korektor muzyczny. W ogóle nie da się do niego wejść. Co jest?

Cheed pisze...
15 grudnia 2009 19:49  

Ciężko mi pomóc gdyż nie napisał Pan żadnych szczegółów. Proszę wyłączyć komórkę, włączyć ją ponownie i spróbować na spokojnie wejść w Menu/Media/Korektor. Być może się uruchomi, bądź wyskoczy komunikat?

Pozdr.

Anonimowy pisze...
5 stycznia 2010 21:08  

witam, jak mogę zablokować otwieranie folderu sms przez osoby niepowołane na Nokii Xpress music. Lub tez zablokowac caly telefon na haslo?

Cheed pisze...
5 stycznia 2010 21:16  

Witam,

musisz wejść w Menu/Ustawienia/Zabezpieczenia i zmienić "Żądanie kodu PIN" na Tak. Kod PIN możesz zmienić w Menu/Ustawienia/Zabezpieczenia/Kody dostępu.

Pozdr.

piotr pisze...
7 stycznia 2010 19:58  

Witam,
gdy piszemy nową wiadomość ekran wygląda tak:
Do:...(wybieramy do kogo ma być wiadomość)
Tekst:...(wpisujemy wiadomość) itd.
mam pytanie: czy da się zmienić wygląd tego np. taki jaki był w nokii 6070(lub innych) czyli: najpierw widoczne jest pole do wpisania tekstu a na dole wyślij(wciskamy) i dopiero wybieramy do kogo chcemy wysłać wiadomość?

Cheed pisze...
7 stycznia 2010 20:19  

Niestety w menu nie ma możliwości takiego ustawienia. Trzeba by przebudowywać cały system a tego amator raczej nie zrobi.

Pozdr.

piotr pisze...
25 stycznia 2010 18:07  

Witam,
aby nagrywać rozmowy musimy(jak już dzwonimy) wejść w opcje i wziąć nagraj i tak za każdym razem kiedy chcemy nagrywać rozmowę.
czy da się ustawić tak aby zawsze nagrywało czy trzeba za każdym razem wchodzić w opcje?

KUBEEE pisze...
7 lutego 2010 16:20  

wcale nie działa wibracja po zaznaczeniu opcji sygnalizuj zreszta cały czas to miałem dane na tak a niema wibraji!!

Anonimowy pisze...
18 lutego 2010 21:11  

Hej.
Mam telefon od dłuższego czasu ale nie wiem jak włąćżyć te wibracje.
Próbowałem tak jak jest wszędzie napiszane ale to nie działa.
Prosze o pomoc mój numer gg 1709572.

Anonimowy pisze...
26 lutego 2010 12:52  

Cześć dalej nie wiem jak ustawić te wibracje tzn. Jak ktoś dzwoni to wiracje są lecz jak przychodzi sms wibracji nie ma jak to ustawić ?

Anonimowy pisze...
27 lutego 2010 17:16  

od pewnego czasu jak wyciszam telefon to nie pojawia mi sie w rogu nutka skreslona, jak mam spowrotem ja przywrocic?

Anonimowy pisze...
27 kwietnia 2010 21:53  

Hej
Mam taki mały problem z grą "music guess". Chciałabym w nią zagrać ale jak w nią wchodze to wyskakuje mi taki komunikat: Nie można kontynuować. Zasoby audio są aktualnie niedostępne lub ustawienia audio telefonu są wyłączone.
Mam takie dwa pytania:
-Co to jest "ustawienia audio"?
-Jak moge zmienić te ustawienia żebym mogła zagrać w tą gre?

Z góry dziękuje i pozdrawiam:)

Anonimowy pisze...
26 czerwca 2010 20:15  

Witam, wlasnie nabylem nokie 5310 xpress music - i bardzo szybko mi sie wylacza wyswietlacz jak nic nie robie lub nawet jak czytam smsa - w menu ustawienia- wyswietlacz nie mam pozycji wygaszacz ekranu ani oszczedzanie energii , nie wiem czemu tego nie ma choc w instrukcji jest czy moze mi ktos napisac o co z tym chodzi ?

Cheed pisze...
27 czerwca 2010 16:05  

Witam,

spróbuj wejść w Ustawienia/Wyświetlacz/Tryb uśpienia i wyłączyć - powinno pomóc.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
8 lipca 2010 17:01  

jak komus nie działaja wibracje wg to polecam isc do serwisu albo samemu sobie wgrac softa. ja tak mialam i zaczely dzialac. tylko teraz znowu cos nie tak...

Anonimowy pisze...
16 października 2010 23:00  

Mam problem! A mianowicie: Jak ustawić kod na smsy itd??
Z góry dzięki :*

Anonimowy pisze...
16 grudnia 2010 16:36  

Witam.
Gdy ktoś dzwoni do mnie lub otrzymuje sms wyświetla mi się sam numer mimo,że mam w kontaktach nazwę.
Próbowałem mieszać z użyciem pamieci sim lub tel ala bez zmian.
jak ustawic aby wyświetlała sie nazwa dzwoniącego?

Cheed pisze...
16 grudnia 2010 17:11  

Witaj,

cóż o ile wiem nie ma specjalnej opcji odpowiedzialnej za takie ustawienie. Spróbuj usunąć numer z którym masz problem i dodać go jeszcze raz w dwóch wersjach:

a) sam numer
b)numer poprzedzony +48

Mam nadzieję, że pomoże. Jeśli znajdziesz rozwiązanie, podziel się nim na blogu - być może komuś się przyda.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
18 grudnia 2010 12:09  

Witam ponownie.
Dałem przywróc ustawienia fabryczne,wszystkie kontakty zgrałem na SIM,kontakty z pamieci tel wykasowałem.
Ustawiłem pamieć telfon+karta SIM a następnie przenieś kontakty z SIM do tel,bardzo ważne PRZENIEŚ nie kopiuj.
Problem polegał prawdopodobnie na tym,że kontakty się dublowały w telefonie.Tak mam ustawione i działa poprawnie

Cheed pisze...
18 grudnia 2010 17:08  

Wielkie dzięki za podanie rozwiązania! Na pewno komuś się przyda.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
27 stycznia 2011 10:32  

witam :)

mam pytanie, można ustawić hasło tylko na sms-y ?

Cheed pisze...
27 stycznia 2011 11:04  

Witam,

z tego co wiem to nie, chyba że jakimś zewnętrznym programem.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
30 stycznia 2011 19:06  

jakby ktoś wiedział jak ustawić hasło TYLKO NA SMS'Y to piszcie bo mi też się to przyda xD

Anonimowy pisze...
2 kwietnia 2013 19:09  

Czy da się w nokii expressmusic zablokować numer , tak , aby nie mógł wysyłać d nas sms' ów ??
Prosze o pomoc

Anonimowy pisze...
17 czerwca 2013 00:28  

Pomimo zmiany "obsługi znaków" na "Pełną/ograniczoną" i tak ciągle pojawiają mi się polskie znaki w trakcie pisania wiadomośći, niezależnie od wybrane3j opcji. W takim przypadku kiedy używam słownika T9 automatycznie wysiwetlaja mi się polskie znaki i wiadomość "zajmuje" więcej, po wyłączeniu T9 muszę za to dłużej klikać gdyż pojawiają mi się te polskie znaki (np. żeby wklikać literę C, zamiast kliknąć klawisz 3 razy muszę klikać 4, bo po drodze jeszcze pojawia się Ą). Za to gdy zmienię język wiadomości na angielski, to (oprócz tego że T( już nei mogę używać) nie mam dsostępu do polskich znaków w książce telefonicznej. Generalnie strasznie to jest pokręcone, nieintuicyjne i pokręcone. Z góry dziękuję za pomoc, pozdro