Aktualizacja softu

·

Przy okazji publikacji wpisu o wgrywaniu polskiego menu do Nokii 5310 XpressMusic, zauważyłem że wiele osób ma problem z aktualizacją oprogramowania w swoim telefonie. Cały proces jest banalny i postaram się go opisać, tak aby nikt nie miał już żadnych problemów z aktualizacją softu.

Zaczynamy od ściągnięcia programu Nokia Software Updater, następnie instalujemy go w naszym systemie.


Kolejnym krokiem jest podłączenie do komputera i wybieranie trybu Nokia PC Suite. Po uruchomieniu programu, klikamy w przycisk aktualizuj oprogramowanie i postępujemy według lakonicznych wskazówek. Nie powinniśmy mieć z nimi problemu.


Przy okazji dodam, że w ostatnim czasie pojawił się nowy soft v 10.10. Jak przy okazji każdej nowej wersji, poprawiono jakość brzmienia muzyki(między innymi bas) oraz wydajność i szybkość działania telefonu.

Na sam koniec małe ostrzeżenie, pamiętajcie jeśli korzystacie z kart Turbo Sim, nie możecie aktualizować swojego softu powyżej wersji 07.01.

23 Komentarze:

B4 Hunter PL pisze...
13 maja 2009 00:51  

Nie wiem czemu ale po aktualizacji softu przestały mi się animować swf jako tapety...

Wie ktoś co to może być?

Anonimowy pisze...
13 maja 2009 18:25  

Nie wiem co jest ale.... instaluje NSU na kompie. Natępnie uruchamian ten program, który po pewnym czasie każe podłaczyć do kompa fona i..... program nie może odnaleźć fona mimo że podpinam go pod kazdy port USB :-( Mówiąc krótko.... RATUNKU :-D

Cheed pisze...
13 maja 2009 18:41  

To spróbuj podłączyć telefon(tryb Nokia PC SUITE) a następnie dopiero uruchomić NSU. Jeśli nie pomoże to uruchom PC Suite i zobacz czy tam Ci wykrywa telefon. Jeśli nie masz połączenia to albo uwalony port USB albo coś ze sterownikami od kabla.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
13 maja 2009 22:24  

Wielkie dzięki. Zrobiłem jak pisałeś czyli NAJPIERW fon do kompa a dopiero POTEM NSU i o dziwo ruszyło od razu :-) Dzięki za help :-)

B4 Hunter PL pisze...
13 maja 2009 23:38  

A co do animowanych tapet to wszystko chodzi dopiero po restarcie telefonu :)

Cheed pisze...
14 maja 2009 11:11  

Super, że sobie poradziliście :)

Pozdr.

Anonimowy pisze...
9 czerwca 2009 22:32  

Ratunku!!
Wgrałam aktualizację softa(v 10.10) i teraz żałuję:( Nie mam pojęcia, co się stało, ale mój telefonik w ogóle nie może znaleźć sieci:( On jest w Plusie, ja mam kartę w Erze, więc by zaoszczędzić na ściągnięciu sim-locka i nie tracić gwarancji mam nakładkę na karcie SIM. Dla pewności przełożyłam kartę do innego telefonu i tam sieć jest... Co mam zrobić???:( Jeśle potrzebne są bardziej szczegółowe informacje, bo pewnie musisz spojrzeć na mój problem indywidualnie, to podaję nr gg 1026947 Proszę o ratunek!!

Cheed pisze...
10 czerwca 2009 11:09  

Witam,

musisz obniżyć oprogramowanie do najwyższej wersji obsługiwanej przez Turbo Sim czyli 07.01. Polecam przejść się do serwisu, powinni zrobić to za 20-30 złotych - pamiętaj aby ponegocjować. Jest też sposób aby zrobić to samodzielnie w domu, ale możesz tym popsuć swój telefon, także nie polecam takiej metody.

Pozdr.

Anonimowy pisze...
17 czerwca 2009 09:40  

W serwisie obniżono mi oprogramowanie na 7.01, lecz telefon nie chciał chodzić, potem ponownie wgrali wyższe i znów obniżyli. Kiedy włożyłam moją kartę telefon nadal nie mógł znaleźć sieci. Przy kolejnym włączeniu okazało się, że telefon w ogóle czyta karty SIM. Przez to ciągłe wkładanie i wyciąganie karty wraz z nakładką, ta ostatnia musiała ulec uszkodzeniu. Tak więc postanowiłam ściągnąć simlocka. Turbo SIM dla mnie oznacza same problemy. Pan w serwisie nie policzył za oprogramowanie, tylko za ściągnięcie SIM-locka, czyli 50zł. Aktualnie telefon chodzi bez zarzutu, nie wiesza się i nie ma problemu ze znalezieniem sieci(co się działo przez cały czas, kiedy miałam nakładkę).
Dzięki za poradę, Cheed:))
Czytanie Twojego bloga sprawiło, że "byłam w temacie", więc mogłam bez obaw kompromitacji rozmawiać z panem z serwisu:))
Pozdrawiam, hodia

Cheed pisze...
17 czerwca 2009 10:54  

U mnie czasem na Turbo Simie znika zasięg w telefonie. Muszę wtedy wykonać pewną operację :) Wyjmuję kartę SIM, wkładam do innego telefonu i tam wyszukuje manualnie sieć. Po znalezieniu i wybraniu sieci, wykonuję sekundowe połączenie do kogoś a następnie ten ktoś wykonuje sekundowe połączenie do mnie - dzięki temu Turbo Sim znowu łapie zasięg. Dzieje się prawdopodobnie dlatego, że nakładka robi straszny zamęt w sieci, która go na jakiś czas blokuje.

Co do Twojego przykładu to niezmiernie cieszę się, że sobie poradziłaś. Nie ma nic bardziej irytującego niż nie działający telefon. Swoją drogą 50 złotych za zdjęcie Sim Locka to bardzo mało, kilka miesięcy temu sam chciałem zdjąć Sim Locka i komisy żądały za taką operację 100-150 zł.

Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...
30 lipca 2009 18:21  

Hej, dzisiaj stałem się posiadaczem Nokii 5310 i mam takie pytanie, otóż mam telefon na abonament w Erze i czy po zaktualizowaniu systemu wszystko będzie śmigać? Czy nie zmieni się język? Co w ogóle daje aktualizacja?

Cheed pisze...
31 lipca 2009 20:24  

Nie będzie żadnych problemów. Aktualizacja ma to do siebie, że w większości przypadków usprawnia pracę telefonu/aplikacji.

Pozdr.

gg 1146195 pisze...
29 stycznia 2010 14:53  

mam problem, mianowicie zawsze normalnie uaktualniałem soft przez PC suite ale teraz moja 5310 xm nie wykrywa karty sim, a PC suite podczas próby aktualizacji wydaje komunikat "sprawdż czy karta sim jest włożona" i nie wiem co z tym zrobić, Pomóżcie!! telefon przestał wykrywać sim po jego wyłączeniu i włączeniu.

gg 1146195 pisze...
29 stycznia 2010 15:03  

i jeszcze, tel z polskiego salonu, simlock na plus'a aktualna wersja oprogramowania 09.42, nikt wcześniej nic nie kombinował przy oprogramowaniu telefonu.

rokicza pisze...
13 lutego 2010 12:46  

jakie szczęście, udało mi się zaktualizowac z pierwotnego 5.cos (81?) do 10.10 :)
a tak się bałam... bo 13 i w ogóle xD

pozdrawiam

Cheed pisze...
13 lutego 2010 16:15  

Gratuluję i życzę owocnego użytkowania telefonu :)

Pozdr.

Anonimowy pisze...
14 lutego 2010 14:25  

Witam. Mam pewien problem. Wgrałam nowe oprogramowanie do mojej Nokii 09.42 jednak usunęło się polskie menu, co więcej karta pamięci, która wcześniej nie miała hasła, teraz je ma, ale nie zakładałam go. Nie wiem co w tej sytuacji zrobić. Bardzo prosiłabym o pomoc.

Anonimowy pisze...
24 lutego 2010 19:11  

Czy mógłbym prosić link do Phoenixa na inny serwer ponieważ z rapida nie mogę ściągnąć

Anonimowy pisze...
27 lutego 2010 13:26  

mam pytanie czy ta aktualizacja nic nie zmieni w karcie pamięci micro sd?

dr_g pisze...
14 marca 2010 13:11  

Hej ja mam podobny problem. Zaktualizowalem soft z 8... do 9.42 i mam teraz angielskie menu. W ustawieniach nie ma polskiego wiec mam lipe :( Co moge zrobic aby wrucic do starszej wersji softu? Jest to możliwe bez udania sie do serwisu?

Anonimowy pisze...
23 czerwca 2011 15:38  

własnie tez mam 9,42 fajnie to wygląda ale jak ustawić polskie menu? automatic to angielskie wiec jak zrobic polskie?? prosze o szybką odpowiedź

Anonimowy pisze...
7 lipca 2011 22:59  

mialem 5.81 i po 15 minutach czekania ciesze sie 10.10


dziekuje za podpowiedz:)

Anonimowy pisze...
3 marca 2013 18:50  

mam mokie 5310 red V-07.01 RM-303 mam pytanie czy warto ją aktualizować i co to zmieni